Duch výzvy

Pri vylepšovaní máme odvahu byť iní.

Ako automobilka sa odlišujeme od ostatných. Keď všetci hovorili, že vozidlo by malo vodiča izolovať od cesty, povedali sme si, že auto a jazdec by mali byť spojení.

Keď všetci vyhlásili, že autá by sa mali riadiť módou, my sme sa riadili prírodou. Keď všetci povedali, že autá by mali mať vyššiu hmotnosť, my sme ju znížili. To je duch Mazdy – ak nám povedia, že sa máme riadiť konvenciou, vnímame to ako niečo, čo treba prekonať.

Vyzývatelia

Vyzývatelia

Vyzývatelia

Mesto Hirošima v minulosti zažilo vlastnú mieru výziev. No vďaka jedinečnému duchu jeho obyvateľov sa mu podarilo prekvitať aj zoči-voči veľkým nešťastiam. Pozrite si, ako naša minulosť formuje našu budúcnosť, a ako nám duch obyvateľov Hirošimy pomáha tvoriť lepšie autá.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Výkonný riaditeľ – MAZDA Japan

„Odkaz Hirošimy znamená nikdy sa nevzdávať, vždy sa snažiť o dokonalosť. Vravieť si, že to dokážeme.“

Hlavné úspechy:

Generálny riaditeľ oddelenia pre globálny produktový marketing

Generálny riaditeľ oddelenia pre globálny marketing

Viceprezident, Mazda Motor Europe GmbH

Výkonný riaditeľ Mazda Motor Europe GmbH, vedúci globálneho marketingu

Majstri svojho remesla

„Tak ako pri tradičných remeselných zručnostiach, aj výroba špičkového auta sa spolieha na skúsenosti, um a cit.“ Hirotaka Kanazawa

Majstri svojho remesla

Majstri svojho remesla

V Mazde sa hrdíme dedičstvom špičkových majstrov svojho remesla, alebo po japonsky „Takumi“. Toto dedičstvo má stovky rokov. Ako praví „Takumi“ tvrdíme, že ak vás auto odvezie len z bodu A do bodu B, nestačí to. Pozrite sa, ako sa naši odborníci učia od výrobcov mečov, aby každej Mazde dopriali najvyššiu konštrukčnú kvalitu.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

Riadiaci výkonný riaditeľ – MAZDA Japan

„Domnievame sa, že výroba skvelého auta je o pochopení vzťahu medzi autom a vodičom.“

Hlavné úspechy:

Generálny riaditeľ pobočky Europe R&D

Generálny riaditeľ oddelenia konštrukcie podvozkov

Generálny riaditeľ oddelenia riadenia platformy a programov

Riadiaci výkonný riaditeľ, zodpovedá za vývoj vozidiel

Majstri svojho remesla Majstri svojho remesla
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Pri vývoji sedadiel v Mazde5 sme sa inšpirovali japonskými bábikami Karakuri. Prekvapujú a vzbudzujú radosť pri pohybe vpred po vložení závažia do rúk. Rovnaký princíp sme použili pri našich sedadlách: prekvapivo všestranným spôsobom kombinujú maximálnu funkčnosť s minimálnym úsilím.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Programový vedúci – MAZDA Japan

„Milujem Mazdu, lebo nás nikdy neobmedzuje pri rozmýšľaní. Myslím si, že to máme zabudované v DNA.“

Hlavné úspechy:

Vývoj motora Mazdy 626

Člen tímu spoločného programu pre C-car (so spoločnosťami Ford, VOLVO)

Propagátor programu Mazdy3 1. gen.

Programový vedúci Mazdy5 2. gen.

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Vývojový technik dverí – MAZDA Japan

„V Mazde sa zišli naozajstní nadšenci automobilov. Nech pred nami stojí akákoľvek úloha, ideme do nej s nadšením, pretože autá milujeme.“

Hlavné úspechy:

Technický dizajn bočných dverí 1. generácie Verisy (model sa vyrába výhradne pre Japonsko)

Technický dizajn bočných dverí Mazdy2 2. gen.

Technický dizajn bočných dverí Mazdy5 2. gen.

Dotyk Mazdy

„Keď vo vás dvere vyvolajú tento pocit, veľa to napovie o ľuďoch, ktorí automobil vytvorili.“ Hirotaka Takaya

Dotyk Mazdy

Dotyk Mazdy

Dotyk Mazdy

Pri ceste za nastavením najjemnejších detailov sa inšpirujeme najnezvyčajnejšími vecami. Pretože v Mazde na to ideme inak. Vďaka našej potrebe nájsť lepšie riešenia technických problémov je prirodzene mnoho našich návrhov prekvapivo inovatívnych. Pozrite si, ako nás pri vývoji posuvných dvier zľahčujúcich nasadanie do auta inšpirovala tradícia.

Keničiru Saruwatari Keničiru Saruwatari

Keničiru Saruwatari

Programový vedúci – MAZDA Japan

„Vždy sa pozeráme na vec z uhla, ktorý by iných nenapadol. A myslím si, že práve to je spoločné pre našich dizajnérov a technikov.“

Hlavné úspechy:

Vedúci vývoja benzínového/naftového motora s priamym vstrekovaním

Vedúci skupiny testovania hnacej jednotky v Mazde Severná Amerika

Mazda „i-stop“ vedúci vývoja

Programový vedúci Mazdy3 2. gen.

Dotyk Mazdy Dotyk Mazdy
Šigeo Mizuno Šigeo Mizuno

Šigeo Mizuno

Programový vedúci – MAZDA Japan

„Naša záľuba v športových autách prechádza od technikov až k vedeniu spoločnosti.“

Hlavné úspechy:

Vývoj motorov a prevodovky pre 323, 323F a MX-5

Projektový vedúci motorovej jednotky MZR 1.3 a 1.5

Programový vedúci Mazdy2 2. gen.

Ideálna hmotnosť

Ideálna hmotnosť

Ideálna hmotnosť

Mazda2 je stelesnením nášho „boja o každý gram“: Na každý diel sme sa pozreli osobitne a pri znižovaní jeho hmotnosti sme boli odvážne iní. Môže to byť niekoľko gramov na skrutke. No niekoľko gramov pri tisícoch dielov tvorí veľký rozdiel. Pozrite si, ako sme vážili každú časť Mazdy2, aby jazda v nej bola svižnejšia a zábavnejšia.

Ideálna hmotnosť

„Ak je auto ľahšie, jazda v ňom je zábavnejšia.“ Šigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Vývojový technik pre výkon – MAZDA Japan

„Usilujeme sa o vývoj automobilov, ktoré sú viac než len dopravným prostriedkom.“

Hlavné úspechy:

Analýza rozvoja ľudských zdrojov pre „Spracovanie“ a vývoj

Koncepcia novej platformy FF (hlavne poloha pri jazde)

Vývoj „Touitsukanu“ (od Mazdy5 po všetky nové modely)

Autá na báze bicykla

Autá na báze bicykla

„Pre rýchly štart si cyklisti vždy nastavia pedále do optimálnej polohy. My robíme to isté s piestami motora.“ Keničiru Saruwatari

Autá na báze bicykla

Pri tvorbe našej technológie i-stop sme cítili, že musí byť čo najrýchlejšia a najhladšia, aby nerušila pocit z jazdy. Pri dosahovaní tohto cieľa sme sa inšpirovali cyklistami. Toto je príbeh o motoroch, ktoré sa učili od bicyklov.

Výlet s rybičkami

Výlet s rybičkami

„Ak máte z jazdy v aute dobrý pocit, viete, že sedíte v Mazde.“ Daisuke Umetsu

Výlet s rybičkami

Ide o jednoduché veci: stočenie kľúčom, otočenie volantu alebo spôsob, akým auto pracuje v zákrutách. No dosiahnutie ich harmónie je pomerne náročné. Pozrite si, ako v každej Mazde dávame pasažierom a vodičovi pocit pohodlia.

Výlet s rybičkami Výlet s rybičkami
Takao Kidžima Takao Kidžima

Takao Kidžima

Bývalý programový vedúci MX-5 – MAZDA Japan

„Základom je pre nás vždy zážitok z jazdy, radosť z vozidla, ktoré vás dokonale počúva.“

Hlavné úspechy:

Vývoj ovládania a stability Mazdy 787B

Programový vedúci RX-7 3. gen.

Programový vedúci MX-5 3. gen.

Kôň a jazdec

Kôň a jazdec

Kôň a jazdec

Jinba Ittai v japončine znamená „kôň a jazdec sú jedno“. Presne túto synergiu vkladáme do každej Mazdy MX-5. Umiestnenie ovládacích prvkov, hmotnosť riadenia, vyváženie podvozku – venovali sme nekonečne veľa času zdokonaľovaniu uvedených prvkov s cieľom vytvoriť dokonalý dojem z jazdy.