Mazda – najčastejšie otázky

Mazda – najčastejšie otázky

Najčastejšie otázky

 

Pozrite si najčastejšie otázky týkajúce sa produktov a služieb spoločnosti Mazda. Nájdete tu odpovede, kontaktné údaje a odkazy na témy, ktoré vás zaujímajú. Kliknutím na tlačítko „plus“ sa zobrazí odpoveď na konkrétnu otázku z nasledujúceho zoznamu:

Informácie o vašom vozidle Mazda

Potrebujem manuál k vozidlu Mazda. Kde ho môžem získať?

Stačí si na našich stránkach vybrať sekciu Servis a príslušenstvo, kliknúť na záložku Informácie o produktoch a manuály, kde si vyberiete príslušný model a na záložke Manuály si manuál vo verzí PDF stiahnete. Nájdete tu manuály súčasnej generácie všetkých vozidiel Mazda. Zároveň tu nájdete niekoľko inštruktážnych videí s užitočnými a dôležitými informáciami o vozidlách Mazda. 

 

Ak máte záujme o tlačenú verziu príručky, vyžiadajte si ju od svojho predajcu.

Ako si môžem prispôsobiť svoju Mazdu pomocou príslušenstva?

Mazda ponúka široký sortiment originálneho príslušenstva, pomocou ktorého si môžete prispôsobiť svoje vozidlo. Navštívte stránku s príslušenstvom, zvoľte svoje vozidlo a vyberte si niektorú zo zobrazených kategórií. Keď si vyberiete požadované príslušenstvo, kliknutím na príslušné tlačidlo si vytlačte potrebné informácie. Pre ďalšie informácie sa obráťte na svojho autorizovaného dílera, ktorý vám pomôže s nákupom a montážou.

Kde môžem nájsť videá a návody k funkciám vozidiel Mazda?

Vytvorili sme množstvo videí a návodov, týkajúcich sa rôznych prvkov a technológií vo vozidlách Mazda. Poskytujú podrobné informácie a pokyny a môžete si ich pozrieť tu. Jednoducho zvoľte model svojho vozidla a pomocou filtrov alebo vyhľadávacieho políčka môžete nájsť požadované video.

Čo je My Mazda?

My Mazda predstavuje najpohodlnejší spôsob, ako mať prehľad o všetkých dôležitých dokumentoch a informáciách o vozidle Mazda online. Poskytuje všetky informácie od servisnej histórie až po záručné informácie na jednom mieste. Všetky informácie sú navyše synchronizované s aplikáciou My Mazda, takže k nim môžete mať prístup vo svojom telefóne. Pri kúpe vozidla Mazda vám predajca založí účet a vy automatocicky dostanete e-mail, pomocou ktorého si môžete účet aktivovať. My Mazda je v súčasnosti dostupná len pre súkromných majiteľov vozdiel Mazda. 

Ako si môžem stiahnuť aplikáciu My Mazda?

Ak chcete mať prístup k účtu My Mazda zo svojho mobilného zariadenia, stiahnite si príslušnú aplikáciu pre operačný systém Android  (tu) alebo iOS (tu).

Aké informácie môžem nájsť na týchto webových stránkach?

Na oficiálnych webových stránkach spoločnosti Mazda pre Slovensko môžete nájsť informácie o spoločnosti Mazda, vozidlách Mazda, náhradných dieloch a príslušenstve pre vozidlá Mazda, podrobné špecifikácie vozidiel, informácie o dizajnových a technických princípoch, ktoré využívame, informácie o možnostiach financovania a rôznych ponukách. Hlavné menu v hornej časti stránky vám pomôže dostať sa do sekcií, ktoré hľadáte, alebo môžete využiť rýchle odkazy v našej mape stránok.

Ako môžem kontaktovať spoločnosť Mazda?

Ak chcete kontaktovať spoločnosť Mazda Slovensko, využite nasledujúci kontaktný formulár Kontaktujte nás alebo využite infolinku 0800 120 157.

Kúpa vozidla

Ako nájdem najbližšieho autorizovaného dealera či servis Mazda?

Autorizovaných predajcov a servisy Mazda máme po celej republike. Najbližšieho predajcu alebo servis možno nájsť pomocou stránky Dealeri. Stačí zadať poštové smerovacie číslo či názov mesta alebo názov dílerstva a zobrazí sa vám zoznam zoradený od najbližšieho.

Ako môžem získať katalóg o vozidle Mazda?

Katalóg o vozidle Mazda ako aj cenník každého modelu si môžete prevziať u každého autorizovaného predajciu Mazda. Katalóg, o ktorý máte záujem, si tiež môžete stiahnuť v digitálnej podobe tu. Samozrejme všetky aktuálne katalógy a cenníky pre modely Mazda nájdete v jednotlivých záložkách modelov.

Ako si môžem rezervovať testovaciu jazdu?

Testovaciu jazdu vo vozidle Mazda si môžete jednoducho rezervovať cez internet. Navštívte našu stránku venovanú testovacím jazdám, potom si vyberte model, ktorý si chcete vyskúšať, zvoľte predajcu, ktorý vám najviac vyhovuje, a zanechajte nám vaše kontaktné údaje. Následne vám pošleme potvrdzujúci e-mail a vami zvolený predajca sa s vami spojí, aby pre vás našiel vyhovujúci termín testovacej jazdy.

Kde nájdem informácie o možnostiach financovania pri kúpe alebo lízingu nového vozidla Mazda?

Aktuálne možnosti financovania, ponuky a lízingové možnosti značkového financovania Mazda Finance sú uvedené tu. Bližšie informácie si vyžiadajte od svojho predajcu Mazda.

Kde nájdem podrobné informácie o výbave, parametroch a cenách vozidiel Mazda?

Na týchto webových stránkach nájdete podrobné informácie o modeloch Mazda, ich technických údajoch, výbave, variantoch a cenách, ako aj fotografie interiéru a exteriéru vozidiel. V hlavnom menu v hornej časti stránky zvoľte možnosť Modely a vyberte si vozidlo, ktoré vás zaujíma. Môžete si tiež zostaviť svoju vlastnú Mazdu so želanými špecifikáciami; stačí kliknúť sem alebo navštíviť predajcu Mazda.

Koľko stoja vozidlá Mazda?

Mazda ponúka širokú ponuku modelov, ktoré môžu mať rôzne špecifikácie a výbavu, v závislosti od potrieb zákazníka. To znamená, že cena modelu Mazda, ktorý si vyberiete, môže byť rôzna. Najlepšiu predstavu o cene vozidla Mazda vyhovujúceho vašim predstavám získate, keď použijete konfigurátor vozidla. Presné informácie o cenách vami zvoleného vozidla Mazda vám poskytne predajca Mazda.

Sú ceny vozidiel Mazda u všetkých predajcov rovnaké?

Všetky predajne Mazda sú prevádzkované nezávisle a majú rôznych majiteľov. Preto sa ceny môžu medzi jednotlivými predajcami líšiť. Konkrétne ceny vozidiel si vyžiadajte od najbližšieho predajcu, ktorého kontaktné údaje môžete nájsť tu.

Majitelia automobilu Mazda

Ako často mám s mojou Mazdou chodiť na servisné prehliadky?

Každý náš model by sa mal servisovať po 20.000 najazdených kilometroch alebo po 1 roku používania, a to v závislosti na tom, ktorá zo skutočností nastane skôr. 

Kam mám s mojou Mazdou chodiť do servisu?

Servis vašej Mazdy odporúčame zveriť predajcovi vozidiel Mazda, pretože tam majú všetci pracovníci potrebné školenia, používajú servisné nástroje Mazda a majú skúsenosti so starostlivosťou o všetky modely vozidiel Mazda. Ak sa rozhodnete ísť s vozidlom do servisu mimo našej siete, je dôležité, aby všetky použité náhradné diely boli buď originálne diely Mazda, alebo diely rovnocennej kvality, aby boli splnené podmienky zachovania platnosti záruky. Tiež je potrebné vyžiadať si podrobnú faktúru so zoznamom dielov a náplní použitých pri servise, pretože tieto informácie môžeme od vás žiadať pri prípadnej záručnej reklamácii. Ak chcete nájsť miestneho predajca Mazda, kliknite sem.

Aké výhody prináša používanie originálnych dielov Mazda?

Originálne diely Mazda sú navrhnuté, vyrábané a testované tak, aby správne fungovali vo vozidlách z celého sortimentu Mazda. V prípade montáže špeciálne vyškolenými technikmi v servisoch Mazda sa kvalita originálnych dielov Mazda prejaví v podobe maximálnej spoľahlivosti a funkčnosti. Všetky originálne diely Mazda majú konkurencieschopné ceny a spĺňajú najvyššie kvalitatívne štandardy spoločnosti Mazda. Navyše sa na ne vzťahuje dvojročná záruka, takže môžete jazdiť s pocitom pokoja. Viac o originálnych dieloch Mazda nájdete tu.

Koľko ma bude stáť servis vozidla Mazda?

Ceny za servis vozidiel Mazda môžu byť rôzne, keďže predajcovia Mazda a servisné centrá Mazda sú nezávislé firmy, ktoré si samy určujú cenu za prácu. Odporúčame vám obrátiť sa na miestneho predajcu, ktorý vám rád poskytne konkrétny odhad ceny. Ak chcete nájsť miestneho predajcu Mazda, kliknite sem.

Prečo by som mal servis vozidla zveriť autorizovanému servisu Mazda?

Chceme, aby vám vaša Mazda stále bezpečne a spoľahlivo slúžila, aby ste mohli jazdiť s pocitom pokoja. Jednou z našich licenčných podmienok je, že všetci technici zamestnaní u predajcov Mazda musia absolvovať školenie o produktoch Mazda v našom špecializovanom školiacom stredisku. Toto školenie, v kombinácii s používaním potrebných špeciálnych nástrojov a pravidelným informovaním o nových produktoch, je zárukou, že servis a opravy vašej Mazdy budú prebiehať v súlade s najvyššími štandardmi.

Musia zákazníci chodiť na servis iba k autorizovaným servisom Mazda?

Majitelia vozidiel nemusia povinne chodiť s vozidlom do servisu k predajcovi Mazda, veľmi vám to však odporúčame, pretože všetci technici zamestnaní u predajcov Mazda absolvovali školenie o produktoch Mazda v našom špecializovanom školiacom stredisku. Toto školenie, v kombinácii s používaním potrebných špeciálnych nástrojov a pravidelným informovaním o nových produktoch, je zárukou, že servis a opravy vašej Mazdy budú prebiehať v súlade s najvyššími štandardmi.

Zmeškal som termín servisnej prehliadky. Čo sa stane?

V prípade nedodržania termínu servisnej prehliadky je potrebné sa poradiť s miestnym predajcom Mazda, pretože to môže mať vplyv na platnosť záruky na vozidlo. Je dôležité čo najskôr sa vrátiť k predpísanému servisnému plánu. Ak chcete nájsť najbližšieho predajcu Mazda, kliknite sem.

Čo je elektronická servisná knižka?

Elektronická servisná knižka Mazda predstavuje inovatívny spôsob digitálneho záznamu servisných úkonov. Nahrádza tradičnú knižku s pečiatkami potvrdzujúcimi absolvovanie servisnej prehliadky. Servisná história každého vozidla Mazda sa teraz ukladá do centrálnej databázy spoločnosti Mazda. Po každej návšteve servisu dostanete vytlačené potvrdenie o absolvovaní prehliadky s aktualizovaným zoznamom vykonaných servisných úkonov.

Ktoré vozidlá Mazda môžu mať elektronickú servisnú knižku?

Elektrinická servisná knížka sa štandardne vedie pre všetky vozidlá zaregistrované od 1. júla 2006. Ak máte vozidlo vyrobené po 31. decembri 1997 a zaregistrované pred 1. júlom 2006, môžete takisto požiadať o vedenie ďalších servisných záznamov vo forme elektronickej servisnej knížke. Stačí pri najbližšom servise požiadať predajcu Mazda alebo autorizovaný servis Mazda o zapísanie vozidla do systému.

Ako získam elektronickú servisnú knižku pre svoju Mazdu?

Ak máte vozidlo vyrobené po 31. decembri 1997 a zaregistrované pred 1. júlom 2006, môžete takisto požiadať o vedenie ďalších servisných záznamov vo forme elektronickej servisnej knížke. Stačí pri najbližšom servise požiadať predajcu Mazda alebo autorizovaný servis Mazda o zapísanie vozidla do systému.

Aký je správny typ oleja pre moje vozidlo?

Správny typ oleja pre vaše vozidlo Mazda závisí od modelu a veku vozidla. Konkrétne informácie si môžete prečítať v príručke k vozidlu alebo získať od miestneho predajcu Mazda alebo v autorizovanom servise. Ak chcete nájsť miestneho predajcu Mazda, kliknite sem. 

Môžem si dať skontrolovať, prípadne doplniť olej u predajcu Mazda?

Váš najbližší servis Mazda vám rád pomôže s kontrolou a dopĺňaním oleja. Ak ho chcete nájsť, kliknite sem.

Kedy je potrebné vymeniť rozvody?

To závisí od modelu a veku vášho vozidla Mazda. Konkrétne informácie si môžete prečítať v príručke k vozidlu alebo získať od predajcu Mazda alebo v autorizovanom servise. Ak chcete nájsť najbližšie servis Mazda, kliknite sem.

Ako často je nutné vykonávať údržbu klimatizácie?

To, ako často je potrebné vykonávať údržbu klimatizácie vo vozidlách Mazda, závisí od modelu a veku vozidla. Konkrétne informácie si môžete prečítať v príručke k vozidlu alebo získať od miestneho predajcu Mazda. Ak chcete nájsť najbližší servis Mazda, kliknite sem.

Prevádzkuje Mazda zber starých akumulátorov?

Váš miestny predajca Mazda zlikviduje starý akumulátor z vášho vozidla bezplatne, ak si u neho kúpite a dáte namontovať nový akumulátor. Ak chcete nájsť najbližší servis Mazda, kliknite sem.

Mám zmenené evidenčné číslo. Ako mám o tom informovať spoločnosť Mazda?

Aby sme mali vždy správne informácie o vašom vozidle, v prípade zmeny evidenčného čísla vozidla nám to vždy písomne oznámte a priložte kópiu dokladu o evidencii vozidla. Pre spoločnosť Mazda je dôležité vedieť o akýchkoľvek zmenách vo vašich údajoch, aby sme vás mohli aj v budúcnosti kontaktovať a pripomínať vám termíny servisných prehliadok alebo vás informovať o zvolávacích akciách. Ak chcete kontaktovať spoločnosť Mazda, využite informácie na stránke Kontaktujte nás.

Niečo sa na mojej Mazde pokazilo. Vzťahuje sa na to záruka?

To závisí od príčiny poruchy. Lepšie vám poradí váš predajca Mazda alebo autorizovaný servis Mazda, najprv však musí vozidlo skontrolovať. Ak chcete nájsť najbližší servis Mazda, kliknite sem. 

Je záruka prevoditeľná na iného majiteľa?

Štandardná záruka Mazda sa vzťahuje na vozidlo, a je teda prevoditeľná na iného majiteľa. Pri prevode na iného majiteľa je nutné vyplniť formulár „Zmena vlastníctva vozidla“, ktorý je súčasťou Informačnej brožury - Záruka a servis, aby mala spoločnosť Mazda správne informácie o danom vozidle.

Práve som si kúpil vozidlo Mazda dovezené zo zahraničia. Ako si mám vozidlo zaregistrovať v Slovenskej republike, aby naň platila záruka?

Ak ste si kúpili vozidlo z inej krajiny EU, potom záruka naň platí aj v Slovenskej republike. Ak vozidlo pochádza z krajiny mimo EU, nebude sa naň vzťahovať žiadna záruka, kým sa bude nachádzať na území Slovenskej republiky.

Čo je zvolávacia akcia?

Ak výrobca vozidla odhalí na vozidle problém, ktorý by mohol mať vplyv na bezpečnosť, môže vyhlásiť zvolávaciu akciu, ktorej účelom je osloviť majiteľov všetkých dotknutých vozidiel, aby prišli do autorizovaného servisu a nechali si na vozidle bezplatne odstrániť daný problém. Okrem toho môže spoločnosť Mazda niekedy nájsť spôsob, ako možno pomocou drobnej úpravy zlepšiť konkrétne vlastnosti vozidla, napríklad pokiaľ ide o spoľahlivosť alebo funkčnosť.

Ako sa dozviem, či sa na moje vozidlo vzťahuje zvolávacia akcia?

Ak ste si vozidlo Mazda kúpili u predajcu Mazda, vaše údaje boli poskytnuté spoločnosti Mazda Slovensko, ktorá vás bude písomne kontaktovať, aby vám oznámila, že sa na vaše vozidlo vzťahuje zvolávacia akcia. Ak ste si vozidlo Mazda nekúpili u predajcu Mazda, mali by ste spoločnosti Mazda Slovensko oznámiť, že ste sa stali majiteľom vozidla, a to vyplnením formulára „Zmena vlastníctva vozidla“, ktorý je súčasťou Informačnej brožúry - Záruka a servis, alebo poskytnutím tejto informácie vášmu miestnemu predajcovi Mazda. Ak nemáte istotu, či sa na vaše vozidlo vzťahuje zvolávacia akcia, spýtajte sa miestneho predajcu Mazda. Ak chcete nájsť miestneho predajcu Mazda, kliknite sem.

Budem musieť zaplatiť za prípadné práce vykonané na mojom vozidle v rámci zvolávacej akcie?

Nie, všetky práce v rámci zvolávacej akcie budú vykonané bezplatne.

Keď si chcem vozidlo natrvalo zaregistrovať v zahraničí, musím predložiť osvedčenie o zhode. Ako ho získam?

V tomto prípade kontaktuje našu infolinku na telefónnom čísle 0800 120 157. 

Aké asistenčné služby môžem využívať pri cestovaní v zahraničí v rámci Európy?

Majitelia všetkých nových vozidiel Mazda môžu využívať našu asistenčnú službu Mazda Europe Service, a to počas 3 rokov od kúpy nového vozidla bez ohľadu na počet najazdených kilometrov. Asistenčnú službu je možné predĺžiť až na 10 rokov, vykonaním pravidelnej servisnej prehliadky u autorizovaného servisu Mazda a zapísaním servisnej prehliadky do Elektronickej servisnej knižky. Chceme, aby ste sa pri cestovaní cítili bezpečne, vediac, že v prípade problémov sa máte na koho obrátiť. Ak sa vám v zahraničí na území Európy stane porucha, dostanete defekt, stratíte kľúče alebo sa vám minie palivo, pomôže vám naša asistenčná služba Mazda Europe Service. Kontaktujte nás na telefónnom čísle 02 55 565 229.

Chystám sa s mojím vozidlom cestovať do zahraničia. Čo potrebujem?

Každá európska krajina má vlastné dopravné predpisy a zákony. Najaktuálnejšie informácie si pred cestou vyžiadajte od renomovanej motoristickej organizácie. Mnohé z prvkov potrebných pri jazde v zahraničí, ako sú súpravy žiaroviek, výstražné trojuholníky či lekárničky, môžete zakúpiť u miestneho predajcu Mazda alebo v autorizovanom servise Mazda. Ak chcete nájsť miestneho predajcu Mazda, kliknite sem.

Chystám sa s mojím vozidlom cestovať do zahraničia. Ako môžem prispôsobiť tvar lúča svetiel?

Keďže to závisí od modelu vozidla, bližšie informácie si vyžiadajte od miestneho predajcu Mazda. Ak chcete nájsť miestneho predajcu Mazda, kliknite sem.

Majú k elektronickej servisnej knižke môjho vozidla Mazda prístup aj predajcovia Mazda mimo Slovenskej republiky?

Bez ohľadu na to, v ktorej európskej krajine sa nachádzate, každý predajca Mazda má prístup k servisnej histórii vášho vozidla, takže sa bude môcť o vašu Mazdu správne postarať. Vďaka tomu možno predísť nepotrebným alebo duplicitným servisným úkonom, čo vám ušetrí čas aj peniaze.

Nehody a opravy

Čo mám robiť v prípade poruchy vozidla?

Ak sa vám niekedy na vozidle Mazda stane porucha, kontaktujte náš Európsky servis Mazda na čísle+421 255 565 229 alebo sa obráťte na miestneho predajcu Mazda.

Moje vozidlo Mazda neštartuje. Myslím, že má vybitý akumulátor. Čo mám robiť?

Ak je vaša Mazda ešte v záruke, môžete využiť našu asistenčnú službu Mazda Europe Service; stačí zatelefonovať na číslo 02 55 565 229. Prípadne môžete požiadať o pomoc najbližšieho predajcu Mazda alebo autorizovaný servis Mazda. 

Moju Mazdu mi ukradli. Ako mi môže spoločnosť Mazda pomôcť?

V prípade krádeže vozidla najprv kontaktujte políciu a potom svoju poisťovňu. Na predajcu sa môžete obrátiť, ak potrebujete vedieť presné špecifikácie vozidla, potrebujete pomôcť s odhadom hodnoty vozidla pre poisťovňu, alebo ak sa potrebujete poradiť o možnostiach poskytnutia náhradného vozidla.

Môžem si náhradné diely na svoje vozidlo objednať u spoločnosti Mazda Slovensko?

Nie, originálne diely Mazda možno získať len u predajcu Mazda alebo v servise Mazda. Ak chcete nájsť najbližšieho dílera Mazda, kliknite sem.

Ako si môžem zakúpiť asistenčnú službu Mazda Europe Service?

Ak si chcete predĺžiť platnosť asistenčnej služby, obráťte sa na miestneho predajcu Mazda.

Ako si môžem predĺžiť záruku na vozidlo a na čo sa bude predĺžená záruka vzťahovať?

Predĺženú záruku na svoje vozidlo si môžete zakúpiť ku koncu štandardnej záručnej lehoty výrobcu. Informácie o dostupných možnostiach predĺženia záruky na vozidlo Mazda si vyžiadajte od miestneho predajcu. 

Technológie Mazda

Čo sú technológie SKYACTIV?

Technológie Mazda SKYACTIV stelesňujú revolúciu, ktorá posúva výkon vozidiel a zábavu za volantom na novú úroveň, pretože zavádzajú netradičné riešenia v celej pohonnej sústave, od motora cez prevodovku až po podvozol. Naše zážihové aj vznetové motory ponúkajú kombináciu vynikajúcej spotreby paliva a rýdzej radosti zo šoférovania. Pohonné sústavy zaručujú dokonalú kontrolu nad vozidlom a prispievajú k nízkej spotrebe paliva. Ľahká, no pevná platforma prispieva k vynikajúcim jazdným vlastnostiam a k pocitu dokonalého spojenia vodiča s vozidlom „Jinba Ittai“. Kompletné detaily nájdete tu.

Čo je MZD Connect?

MZD Connect je názov informačno-zábavného systému používaného vo vozidlách Mazda, ktorý v kombinácii s kompatibilným mobilným telefónom poskytuje vodičovi pohotový prístup k hudbe, sociálnym sieťam a textovým správam. Systém MZD Connect sa ovláda prostredníctvom veľkej, 7-palcovej farebnej dotykovej obrazovky a intuitívneho kruhového HMI ovládača. Kompletné detaily nájdete tu.

Čo je i-ELOOP?

i-ELOOP je systém rekuperácie energie pri brzdení, ktorý v čase, keď vozidlo spomaľuje, premieňa kinetickú energiu vozidla na elektrickú. Táto elektrická energia sa ukladá, aby ju bolo možné neskôr využiť. Môže byť použitá na napájanie svetlometov, klimatizačného systému, audiosystému alebo akéhokoľvek iného elektrického systému. Vďaka tomu motor nemusí míňať palivo navyše na generovanie elektrickej energie, čo znamená zníženie spotreby paliva. Pozrite si toto video, vysvetľujúce princíp činnosti systému.

Čo je i-ACTIVSENSE?

Mazda i-ACTIVSENSE je súbor moderných bezpečnostných technológií, ktorých úlohou je zvyšovať bezpečnosť jazdy prostredníctvom upozorňovania vodiča na potenciálne nebezpečenstvá, a tiež bezpečnostných systémov, ktoré pomáhajú predchádzať kolíziám. Bezpečnostné systémy i-ACTIVSENSE využívajú detekčné zariadenia, ako sú radary pracujúce v pásme milimetrových vĺn a kamery, na rozpoznávanie potenciálnych rizík. Viac sa dozviete tu.

Čo je dizajn KODO?

KODO – „duša pohybu“ je filozofia, v duchu ktorej vzniká dizajn vozidiel Mazda. Dizajn KODO stelesňuje dynamickú krásu života, silu a eleganciu divého zvieraťa v okamihu, keď sa vrhá na svoju korisť, a tým vyvoláva dojem pohybu, aj keď vozidlo stojí. Viac sa dozviete tu.

Nenašli ste to, čo hľadáte?